torsdag 21. oktober 2010

Mitt siste prosjekt

Når jeg går og kikker i interiørbutikker, hender det ofte at jeg tenker: "Hm, noen av disse tingene kan jeg jo faktisk lage selv".
Det handler vel om at jeg syns mye i slike butikker er overprist, samtidig som at jeg elsker og bruke mine kreative sider.

For eksempel er det veldig in med forskjellige typer hjerter, som henges til pynt rundt forbi i hjemmet. For å ikke bli ruinert på interiørfronten (hvilket man fort kan bli), tok jeg turen til Panduro, kjøpte litt utstyr, og lagde noen hjerter selv.


Det jeg gjør, er å forme tykk ståltråd som et hjerte, før jeg tvinner begge endene mange ganger, slik at det blir en tupp. Klipper av med en god og skarp tang (du kan få en slik for en billig penge på Clas Ohlson). Deretter kan man jo velge hva man vil ha rundt hjertet.
På det ensfargerde, grønne hjertet, har jeg tvinnet mange mange runder med syltynn, blank ståltråd oppå den tykke. Deretter brukte jeg samme tråd, men tvinnet veldig få ganger, slik at tråden bretter seg mer ut over. Til slutt brukte jeg den grønne. 

Tips: Nå på høsten kan det være veldig fint og bruke rognebær- grener fra naturen, i tillegg til mose rundt ståltråden. Et slikt hjerte (eller om du ønsker å forme det som en krans) er jo nydelig på ytterdøra. Til jul skal jeg feste små, røde kuler på det grønne hjertet mitt. Kun fantasien kan stoppe deg :-)

Ingen kommentarer: