torsdag 21. oktober 2010

Det er tid for gjesterom

Jeg ble veldig inspirert av å gjøre litt ekstra ut av gjesterommet, da jeg leste Jeanne d´Arc Living, her om dagen.
Det er viktig for meg at gjester vi har på overnatting, føler seg velkomne. Og jeg er veldig glad i og ha overnattingsgjester.

Noen av tipsene fra det flotte, danske magasinet, var:
- "Vær generøs med knager i gæsteværelset."
- "Tænd levende lys inden gæsterne kommer. Det får dem til at føle sig velkommen."
- "Noget at læse i er altid kærkomment hos overnattende gæster. Tenk her over at det gerne må være læsestof, der interesserer gæsten!"
- "En buket friske blomster giver rummet liv og duft. Samtidig er de med til at få dine gæster til at føle sig velkomne, og ikke mindst fortæller det dem, at de betyder noget for jer."
- "En dejlig morgenkåbe, som gæsten kan svøbe sig ind i om aftenen eller morgenen."

Jeg kan vel ikke si at jeg har alt på plass selv, men alt dette, og mer til, står på min "drømme- gjesterom- ønskeliste" :-)








2 kommentarer:

Elling sa...

Altså, hvis jeg blir gjest hos dere noen gang håper jeg at jeg får noe annet å lese på enn interiørblader.

Anne sa...

Kanskje du skulle vært overnattingsgjest, hadde di vært no? Slapp av, vi har The Kopite også, men det er ikke så fint og pynte med :-)