torsdag 25. november 2010

Nymle flasker

Jeg har diktet et nytt ord! Nymmelt. Det er altså noe som er nytt, men som skal se gammelt ut.

Jeg har fått meg noen nymle flasker. Leste i særutgaven av Jeanne d´arc Living i går om flasker som ble brukt til pynt i jula, og for å oppnå den gamle feelingen, hadde de sprayet på frostspray.
Så her er mitt bidrag:


Jeg fant noen gamle konjakkflasker, skylte de i varmt vann, så jeg fikk av klistrene, og tørket dem godt.


Jeg vet ikke om snøspray og frostspray er det samme, men jeg hadde hvertfall en boks snøspray stående, som jeg sprayet et veldig tynt lag på med. Først ble det jo veldig "snøete", men når det hadde tørket, strøk jeg hendene glatt over flaska, og fikk duset det ut over hele flaska, så de nesten så litt støvete ut.


Kommer nok til å gjøre de litt mer "julete" etter hvert, med julebånd. Men dette får være prøveprosjektet. Jeg likte resultatet!

Her er altså mitt "rustikke" vindu i stua:-)


Til slutt vil jeg vise dere hvordan lysholderne til juletreet ble da jeg sinkspraya dem. Strøk litt over dem etter jeg hadde spraya, så litt av sølvfargen skulle komme gjennom. Fikk derfor litt fattigmanns- sølv- feeling på de, og det liker jeg.


Da må Anne gjøre seg ferdig med hjemmeeksamen, og ikke bli lokket til mer blogg.

Ha en fin torsdag!

2 kommentarer:

Anne Mari sa...

Du er så utrolig flink og kreativ Anne! Jeg er helt imponert!:-) Hadde vært kjekt å vært og besøkt dere en gang.. Alt for lenge siden sist. Vi kommer hjem til Norge i midten av desember. Gi en lyd dersom dere har lyst på besøk! :-)

Unknown sa...

Så fint det ble!
Kjekt å billig å bruke flasker som lysestaker;)
katchy ord du har laget!
klem m