torsdag 21. oktober 2010

Maledilla 1

Jeg har maledilla, det er ikke til å nekte for. Et lack- bord fra IKEA til 39 kroner kan være veldig greit, men jeg har sett at de fort blir stygge i treplaten på toppen.
Jeg er jo veldig glad i shabby- looken, så jeg blanda grå og hvit maling, og gikk i gang med maling på et av mine lack- bord. Jeg mikset ikke de to fargene sammen til èn, men tok litt av begge farger på oppvasksvampen, (jada, det er bare å være kreativ når man ikke har flere malekoster igjen:-) ). Da fikk jeg den litt "stripete", slitte looken, og slapp å pusse så veldig masse etterpå, evt krakellere. Jeg pusset litt etterpå, bare for å å få det litt mattere. 

Etter at jeg har tatt disse bildene, og lagt dette innlegget ut, har jeg malt med hvitt en gang til. Syns det ble i overkant grått første gang. Nå er det perfekt:-)
Ellers går det jo an å male nesten alt. Jeg har fått tips om spraymaling, til blomsterpotter, lysestaker, osv. Det eneste innen spray jeg har testet, er sinkspray. Dette så jeg på en annen interiørblogg hadde blitt brukt på noen kobber- lysestaker, og det blei skikkelig kult. Så da tok jeg også sjansen. Dette ligger fortsatt til tørking i kjelleren, bilde kommer derfor senere:-)
Du får en boks sinkspray på Europris til 119 kroner.

Ellers har jeg malt en bilderamme som før var mørkebrun, med gullkanter. Gullkantene kan en fortsatt skimte litt gjennom, og det er veldig fint.



Ingen kommentarer: